Nazwa usługi: |
Jednorazowe zezwolenie na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych |
Podstawa prawna: |
ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2012, poz. 1356), w szczególności art. 181 |
I. WYMAGANE DOKUMENTY: |
1. Wniosek o wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych (załącznik do karty usługi – formularz F1/KU/VI/BRG-03) 2. Załączniki: - kopia stałego zezwolenia na sprzedaż alkoholu z dowodem uiszczenia opłaty za wydanie zezwolenia (nie dotyczy zezwoleń wydanych przez gminę Recz). |
II. OPŁATY: |
1. Opłata za jednorazowe zezwolenie wynosi 1/12 rocznej opłaty za poszczególne rodzaje zezwoleń*. * Opłata roczna wynosi: · 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych do 4,5 % zawartości alkoholu oraz piwa, · 525 zł na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 4,5 % do 18 % zawartości alkoholu (z wyjątkiem piwa), · 2100 zł na sprzedaż napojów alkoholowych powyżej 18 % alkoholu. Opłat można dokonać w kasie Urzędu Miejskiego w Reczu lub na rachunek: Gmina Recz GBS Choszczno, oddział w Reczu 42 8359 0005 0000 1108 2000 0015 |
III. TERMIN ODPOWIEDZI: |
Do 30 dni |
IV. TRYB ODWOŁAWCZY: |
1. Zażalenie na postanowienie gminnej komisji rozwiązywania problemów alkoholowych dotyczące opinii o zgodności lokalizacji punktu sprzedaży z uchwałami rady gminy wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem Burmistrza Recza. Zażalenie wnosi się w terminie 7 dni od dnia doręczenia postanowienia stronie. 2. Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Szczecinie za pośrednictwem organu, który wydał decyzję, w terminie 14 dni od dnia doręczenia. |
V. UWAGI: |
1. Jednorazowe zezwolenie otrzymują podmioty gospodarcze, które posiadają stałe zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych. Zezwolenia wydawane są na okres do 2 dni. 2. Odbiór zezwolenia odbywa się po okazaniu dowodu uiszczenia opłaty za jego wydanie. |
VI.ZAPISY: |
Wpływ wniosku do Urzędu Miejskiego w Reczu (zapis-rejestr wniosków BOI); dekretacja wniosku przez BG/ZB; wpłynięcie wniosku na stanowisko BRG (zapis-rejestr wniosków); potwierdzenie przez pracownika przeglądu wniosku zapisem: „stwierdzam kompletność wniosku” lub „stwierdzam brak (należy określić rodzaj braków)” wraz z parafą i datą przeglądu; zapis- decyzja (BG/ZB). Archiwizacja akt sprawy – 3 lata. |
VII. SPORZĄDZIŁ: ZATWIERDZIŁ: |
Dorota Dziubczyńska Agnieszka Redlak Data: 02.01.2012 r. Data: 02.01.2012 r. |