Nazwa usługi: |
Ustalenie numeru porządkowego (adresu) nieruchomości |
Podstawa prawna: |
- Art. 47a pkt. 2, art. 47b ustawy z dnia 17 maja 1989r. Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 193, poz. 1287 ze zm.), - art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm.), - Rozporządzenie Ministra administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów ( Dz. U. poz. 125 z dnia 2.02.2012 r.) - Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635). |
I. WYMAGANE DOKUMENTY: |
1. Wniosek o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości (adresu) wg wzoru do rozporządzenia Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r., · W przypadku współwłasności (wieczystego współużytkowania) wniosek podpisują wszyscy współwłaściciele (wieczyści współużytkownicy), · Jeżeli wniosek składa inna osoba niż osoba fizyczna, to powinien być podpisany przez osoby upoważnione do składania oświadczenia woli. 2. Załączniki: 2.1 dla nieruchomości zabudowanej / budynku: · geodezyjna inwentaryzacja powykonawcza budynku*, lub kopia mapy zasadniczej obejmująca nieruchomość z aktualnym stanem zabudowy,* · oryginał aktualnego wypisu z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków), · kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis z KW lub akt notarialny), w przypadku dzierżawy terenu - kopia umowy dzierżawy za zgodą właściciela (wieczystego użytkownika) działki na nadanie numeru porządkowego. 2.2 dla nieruchomości niezabudowanej przeznaczonej pod zabudowę: · kopia mapy zasadniczej obejmująca nieruchomość z aktualnym stanem zabudowy, · kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do nieruchomości (aktualny odpis z KW lub akt notarialny), w przypadku dzierżawy terenu - kopia umowy dzierżawy za zgodą właściciela (wieczystego użytkownika) działki na nadanie numeru porządkowego, · oryginał aktualnego wypisu z katastru nieruchomości (ewidencji gruntów i budynków), · kserokopia pozwolenia na budowę i plan zagospodarowania terenu*, lub kserokopia decyzji o ustaleniu warunków zabudowy*, lub wypis z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, inne; * właściwe należy podkreślić. Wypis z katastru nieruchomości oraz mapy można uzyskać w Starostwie Powiatowym w Choszcznie w Wydziale Nieruchomości, Geodezji, Kartografii i Katastru mieszczącym się przy ul. Niedziałkowskiego 14. |
II. OPŁATY: |
Nie pobiera się. |
III. TERMIN ODPOWIEDZI: |
Do 30 dni. |
IV. TRYB ODWOŁAWCZY: |
Nie przysługuje. |
V. UWAGI: |
W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia i złożenia w Biura Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego. Postępowanie nie dotyczy ustalenia numeracji porządkowej (adresu) lokalom mieszkalnym i usługowym położonym w budynkach mieszkalnych.
|